Her rengin insan algısında oluşturduğu duygu ve his farklılık gösterir. Bu nedenle renkler insan hayatı için oldukça önemli bir yere sahiptir. Örneğin mavi saygıyı hissettirirken beyaz saflık ve temizliği hissettirir. Aynı şekilde yeşil renk doğayı yansıtırken sarı yeniliği, kırmızı heyecanı ve kuvveti yansıtır. Tasarımcılar ve dekorasyoncular renklerin insan üzerindeki etkisini bilir ve tasarımlarını bu etki ile ilişkili olarak yerine getirirler. Bu bağlamda mağaza iç dekorasyonu ve mağaza dış cephe dekorasyonu yaptırırken renk seçimine özellikle dikkat edilmesi gerekmektedir.
Mağaza tasarımları mağazada insanlara sunulması planlanan ürünlerin türüne, yapısına ve özelliklerine göre belirlenir. Bu nedenle dekorasyonda kullanılacak renkler de bu özellikler göz önüne alınarak ele alınmalıdır.
Peki mağaza dekorasyonlarında renk seçimi nasıl olmalı?
Mağaza tavan ve zemin renk uyumu hem mağazanın geniş ve ferah görünmesine hem de müşterilerin içerisinde kendilerini rahat hissetmelerine etki etmektedir. Alışveriş sırasında müşterilerin kendilerini rahat ve huzurlu hissetmeleri mağazanın ürün satışını olumlu derecede etkilemektedir. Aynı zamanda zemin ve tavan renk seçimi sergilenen ürünleri ön plana çıkaracak veya mağaza içerisinde ürünlerin kaybolmasını engelleyecek şekilde belirlenmesi gerekmektedir.
Mağaza tasarımında zıt renklerin kullanılması bazı durumlarda göze hoş gelen bir etki oluşturmakla birlike yanlış kullanımda müşterilerin dikkatini dağıtarak yormakta ve satılmak istenen ürünlerden uzaklaşmasına neden olmaktadır. Tavanda, zeminde ve mağazanın diğer yerlerinde seçilen ışıklandırma sistemleri de renklerin doğru seçilmesi halinde müşteri üzerinde son derece olumlu bir etkiye sahiptir.
Mağaza dekorasyonunda renk seçiminde dikkat edilecek diğer bir unsur satılması istenilen ürünlerle kullanılan raf sistemlerinin uyumlu olması ve ürünleri ön plana çıkartan şekilde kullanılmasıdır. Örneğin mağaza ziyaretcilerinin almasını istediğimiz ürünler metal ve gri renklerde ise kullanılan mağaza raf sistemlerinin de beyaz veya şeffaf olması gerekmektedir. Bu renk seçimi sergilenen ürünleri ön plana çıkarırken müşterilerin ürünleri daha kolay fark etmesine neden olacaktır.
Tekstil, giyim, mobilya gibi çeşitliliğin fazla olduğu mağazalarda mağaza dekorasyonunu sezondan sezona modanın değişmesi nedeniyle yenilemek gerekmektedir. Böylece müşteriye daha güncel olduğunuzu göstermiş olmakla birlikte müşterileri ortama daha kolay adapte edebilirsiniz. Sezonluk dekorasyon değişimi çoğunlukla kullanılan renklerin değişmesiyle vitrinin sezonun yoğun renkleri ile tasarlanmasıyla yapılmaktadır. Bu noktada kullanılan ışıklandırmanın yanı sıra vitrin ve dış cephe tasarımı da önem kazanmaktadır.