Mağaza Raf Sistemlerinin Fiyatlarını Etkileyen Unsurlar
Hazır giyim, bujiteri, kozmetik ürünlerinin tüketiminin artmasıyla mağazacılık sektöründe hızlı bir yükseliş yaşanmaktadır. Mağazacılık sektöründeki bu gelişme aynı zamanda rekabetin de artmasına neden olmaktadır.
Mağazacılık sektöründe rekabetin artması mağaza sahiplerini farklı pazarlama stratejileri arayışına yöneltmiştir. Mağaza dekorasyonu pazarlama stratejilerinin başında gelmektedir. İnsanların ilk dikkatini çeken şey öncelikle renk ve tasarımdır. Sonrasında dikkatleri satışı yapılan ürünlere geçmektedir. Bu nedenle mağazanın ürün konseptine, hedef kitlesine uygun olarak tasarlanması müşterilerin alıcı olma potansiyelini yükseltmektedir.
Mağaza raf sistemleri, mağaza dekorasyonda duvar renkleri, ışıklandırma ve aksesuarlar kadar önemli olan dekorasyon öğelerinden birisidir. Ürünlerin konumlandırılması ve sergilenmesine yardımcı olan mağaza raf sistemlerinin fiyarını etkileyen bazı önemli unsurlar bulunmaktadır.
Mağaza mekanının ölçülerine uygun olarak tasarlanmalıdır.
Mağaza mekanında müşterilerin rahat dolaşmasına ve ürünlere rahatlıkla erişim sağlaması ürünlerin satışı açısından önemlidir. Bu nedenle kullanılan raf sistemlerinin mağaza alanında müşterilere rahat hareket etmesine olanak sağlayacak ölçülere sahip olması gerekmektedir.
Satışı yapılmak istenilen ürünlere uygun bir mağaza raf sistemi tercih edilmelidir.
Mağazalar satışını yaptıkları ürünlere göre değişiklik göstermektedir. Dolayısıyla kullanılacak raf sisteminde farklılık göstermektedir. Örneğin ayakkabı satışı yapan ayakkabı mağazalarında kullanılacak mağaza raf sistemleriyle bijuteri mağazasında kullanılacak raf sistemleri aynı olmayacaktır.
Mağaza raf sistemlerinin renkleri ürünleri ortaya çıkaracak şekilde olmalıdır.
Müşterilerin ürünleri görmesi ulaşması kadar önemlidir. Bu nedenle mağaza raf sistemlerinin renkleri hem mağaza dekorasyonuna uygun olmalı hem de ürünleri ön plana çıkaracak şekilde olmalıdır.