İnternet satışlarının yaygınlaşmasına rağmen giyim ürünleri satan tekstil mağazaları halen en fazla işletilen mağaza türleri arasında yer almaktadır. Bunun en temel nedenleri arasında tekstil ürünlerinin her zaman satışının yapılabilmesidir. Hemen hemen her yerde farklı tekstil ürünlerini bulabileceğimiz mağazaların yargın olması bu alanda rekabeti de arttırmaktadır.
Rekabetin yaygın olması ve ürünlerin pek çoğunun internette de bulunabilir olması mağazaları farklı şekillerde müşterinin dikkatini çekme ve rekabete uyum sağlama yollarına yönlendirmektedir. Bunlardan birisi de mağaza dekorasyonudur. Özellikle birden fazla bayisi bulunan tekstil mağazalarında mağaza dekorasyonunun benzer olması kurumsal kimlik açısından önemlidir. Ancak küçük çapta butik ve mağazalar için de müşterinin dikkatini çekmesi, ürünleri sergilemesi açısından mağaza dekorasyonu öncelikli konular arasında yer almaktadır.
İster ara sokakta veya caddede olsun ister alışveriş merkezinde olsun mağazaların geneli için mağaza kimliği oluşturma konusunda özellikle üzerinde durulması gereken konu mağaza dekorasyonudur. Bu bağlamda tekstil mağaza dekorasyonunda dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır.
Dikkat edilmesi gerekenler
Öncelikle mağaza dekorasyonunun bir hayal kırıklığına dönüşmemesi için seçilen dekorasyon firmasının alanında uzman ve yaptığı işi bilinçli yapan bir firma olması gerekmektedir.
Mağaza dekorasyonunun planlanmasında mağaza sahibinin istek, ihtiyaç ve beklentilerine dikkat edilmeli ve bu çerçevede dekorasyon için gerekli tasarım planı hazırlanmalıdır.
Dekorasyon projesinin hayata geçirilmesi noktasında, kullanılacak yer, tavan ve duvar renklerine dikkat edilmelidir. Aynı şekilde kullanılan mağaza raf sistemlerinin mağazanın ölçülerine göre seçilmeli veya hazırlanmalı ve müşteriye alışveriş yapabileceği bir alan bırakacak şekilde konumlandırılmalıdır. Bu aşamada müşterilerin kendisini rahat hissettiği mağazada daha fazla vakit geçirmek istediği ve bu sürenin artmasına bağlı olarak satışların artırılabileceği unutulmamalıdır.
Mağaza alanının geniş ve ferah gözükmesi için ayna ve ışıklandırma sistemlerinin akıllıca kullanılması gereklidir. Bu nedenle mağaza içinde, mağaza dışında ve vitrinde kullanılan aksesuarlara ve ışıklandırmaya dikkat edilmelidir.
Son olarak mağazanın kendisine ait bir kokusunun olması müşterilerde hatırlanma ve bağ kurma noktasında etkili olduğu yapılan pek çok çalışmada kanıtlanmıştır. Bu nedenle mağaza kokusunun etkili olması için kokunun görsel olarakta desteklenmesi gerekmektedir. Diğer bir deyişle seçilen kokunun mağaza dekorasyonuyla ilişkili ve uyumlu olması gerekmektedir.